TRIP Avard til SkiStar

Skistar fikk den svenske reiselivsprisen TRIP Avard for beste markedsføring og distribusjon.
Aktuelt
Rita Stavn
Publisert : 23.10.2009 19:14

Svensk reiselivspris til Skistar
Skistar fikk den svenske reiselivsprisen TRIP Avard for beste markedsføring og distribusjon.

Her er pressemeldinga fra Skistar/Hemsedal skisenter:

Trip Award er den svenske reise- og turistnæringens pris til fremgangsrike bedrifter og gründere innen reiselivsbransjen.

Juryens begrunnelse:
"Best i klassen og skoleeksempel på hvordan man gjennom sitt varemerke og strategiske tankesett på en smart måte kan arbeide med Internett som markedskanal. SkiStars innovativ forretningsmodell, som omfatter en ytterst konsekvent internettstrategi, har bidratt til å gjøre SkiStar til en av de mest interessante bedriftene på Stockholmsbørsen.

- Vi har jobbet målbevisst med vår webstrategi og er svært stolte av denne prisen. Vår ambisjon er å skape Skandinavias beste reiseside hvor det er smidig og enkelt å bestille hele skiferien på ett og samme sted. I dag bookes 60 prosent av våre forhåndssalg på nettet. Vi vil fortsette å skape større interaktivitet og inspirasjon på weben for å tiltrekke flere besøkende og på den måten øke salgsvolumet, sier Mathias Lindström salgs- og markedssjef i SkiStar AB.

- Vi har bygget skistar.com til et sterkt konsumentvaremerke sammen med våre destinasjoner i all kommunikasjon og reklame. Målet har vært å lede trafikk til skistar.com som er vår viktigste distribusjonskanal. Inne på portalen skistar.com har kunden fem skidestinasjoner å velge mellom etter feriebehov, sier Mathias Lindström videre.

SkiStar har de siste årene sett en sterk økning i antall besøkende og salg på sin webside skistar.com. Forrige sesong hadde siden drøyt 10 millioner besøk. Størst trafikk har websiden i januar med ca 500 000 besøk per uke.

Åre, en av SkiStars destinasjoner, ble nominert til Trip Award i klassen beste opplevelser i Sverige, som ble stemt frem av utenlandske reisearrangører. Åre fikk høy score av reisearrangører fra England, Nederland og Russland som er blant Åres prioriterte utenlandske markeder. Åre endte på en hederlig tredjeplass i hard konkurranse med blant andre Vasamuseet som vant prisen.
 








Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS